Počet nadaných dětí na základních školách roste, chybí jím podpora...

Zaujalo nás téma přístupu škol k talentovaným dětem. Stát před časem podporu pro nadané děti omezil.

(zdroj informací MF DNES, 18.5.2019, str.4)

940 928 dětí se vzdělává v základních školách

3-5 % tolik je podle různých odhadů dětí s vysokým a mimořádným IQ

2 244 dětí školy evidují jako nadané, z toho 894 s mimořádným nadáním (umělecké, sportovní...)

 

Né v každé škole se dokáží o malého "génia" postarat, tyto děti často vyrušují, protože se nudí s již zvládnutou látkou.

Žáci jsou zvědaví a přímo prahnou po zadání a výzvách navíc. Nadaný nemusí znamenat šikovný, často se stává, že talent pro jednu činnost je vyvážen nedostatkem vloh pro činnost jinou.

Otázkou tedy je, zda děti nutit do průměrného zvládání všech činnosti, nebo podpořit jejich mimořádný talent jen pro několik z nich. Na tyto individuální případy není naše školství nastaveno. V podstatě záleží jen na motivaci konkrétního pedagoga, zda nadané dítě podpoří a jeho odlišnost se nestane jen rušivým elementem pro zbytek třídy.

 

Speciální pomůcky, úprava učiva, praktické kurzy a volitelné předměty. Všechny tyto možnosti stojí peníze, které státní pokladna horko těžko hledá.

 

Ve spolupráci s Nadací SOVA jsme si dali za úkol talentované děti dlouhodobě podporovat. Díky naší činnosti, kdy jsme prakticky denně v kontaktu se zastupiteli obcí, kteří znají lokální situaci ve školách, se nám daří s nadací finančně dotovat konkrétní příběhy mimořádných žáků.

 

www.nadacesova.cz/podporene-projekty

 

Děkujeme, bez vás by to nešlo